tiistai 11. maaliskuuta 2014

Eronnut nainen - epäonnistunut nainen?

Olen eronnut. Olenko siis epäonnistunut?

Avioero on epäonnistuminen


Jos ajatellaan, että avioero on epäonnistuminen, niin sitten olen totta kai epäonnistunut. Tietenkin itsellänikin oli kaunis ajatus, että naimisiin mennään vain kerran ja sitten ollaan loppuelämä yhdessä. Mutta ei se mennyt ihan niin kuin sadussa.

Totta kai olisin voinut jäädä avioliittoon - ikään kuin tehdä siitä järkiliiton. Ainakin minun kannaltani se olisi ollut järkevämpää. En ole koskaan ollut näin köyhä taloudellisesti kuin mitä avioeron jälkeisenä aikana.

Toisaalta elämäni ei myöskään ole ollut koskaan näin rikasta kuin mitä avioeron jälkeen.

Avioero on mahdollisuus muutokseen


Vuoden aikana olen kutsunut neljää paikkaa kodiksi. Kolme työpaikkaa on sanonut minulle tervetuloa ja kiitos näkemiin.

Parisuhderintamalla rikkautta on ollut yllin kyllin. Vuodessa neljä parisuhdetta kestoltaan kahdesta neljään kuukauteen. Tämän lisäksi deittejä ja deittikumppaneita enemmän kuin kehtaan myöntää. Elämäni aikana olleiden seksikumppaneiden määräkin on tuplaantunut avioeron jälkeisenä aikana. Vuodessa ehtii yllättävän paljon, kun vain haluaa...

Kun nyt mietin vuoden taaksepäin, muistan missä asuin, kenen kanssa ja millainen fiilis minulla oli. Jos muistelen kaksi vuotta taaksepäin maaliskuuhun vuonna 2012, en muista millainen fiilis minulla oli. Järjellä ajateltuna muistan missä asuin, missä olin töissä, mutta minulla ei ole mitään mielikuvaa siitä olinko onnellinen vai en. Olinko toiveikas vai en. Mitä suunnitelmia minulla oli tulevaisuuteni varalle. En edes muista miten ja missä vietin syntymäpäiviäni kaksi vuotta takaperin...

Avioero on uuden alku


Nyt koen, että olen saanut mahdollisuuden uuteen alkuun. Ensimmäinen avioliitto ei ollut toiveideni täyttymys. Itseasiassa monta unelmaani jäi toteutumatta sen suhteen aikana, ja aion paikata nuo asiat tulevaisuudessa. En ole enää valmis tekemään kompromisseja omassa onnessani. Tämä on minun elämäni ja minulla on oikeus tehdä siitä juuri sellainen kuin haluan.

Haaveilen edelleen prinsessahäistä ja minulla on siihen täysi oikeus. Haaveilen edelleen rakastavasta aviomiehestä ja onnellisesta perheestä ihanassa kodissa. Ensimmäisellä kierroksella en tuota saanut. Se jää nähtäväksi mitä tulevaisuus tuo tullessaan. 

Jos olisin jäänyt edelliseen avioliittoon olisin automaattisesti luopunut unelmistani ja haaveistani. Nyt minulla sentään on mahdollisuus toteuttaa ne. Otan tuon mahdollisuuden avosylin kiitollisena vastaan.

Olen valmis rakkaudelle


Olen valmis rakastamaan. Ja toivon, että joku mies vielä tulee rakastamaan minua yhtä paljon, ja mielellään vielä enemmän, kuin ex-mieheni. Tiedän, että minä olen valmis antamaan paljon enemmän kuin mitä annoin edellisessä liitossa. Kysymys kuuluu, kuka on sen valmis vastaanottamaan ja vastavuoroisesti halukas rakastamaan minua. 

Eräs mies minulla on tällä hetkellä tähtäimessä, mutta en ole vielä varma siitä, onko hän valmis elämää suuremmalle rakkaudelle. Aika näyttää kuin käy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.