maanantai 27. huhtikuuta 2015

Sinkkublogista parisuhdeblogiksi

Blogissa on ollut hiljaista jo melkein kolme viikkoa. Tähän on osaltaan syynä miehen poismuutto. Hän palasi omaan kotiinsa putkiremontin valmistuttua. Mulla järkkyi tasapaino ja blogin kirjoittaminen jäi. Nyt yritän päästä uudelleen vauhtiin.

Ongelmista on helpompi kirjoittaa kuin onnesta


Toisaalta yksi syy kirjoittamattomuuteen on ollut kiire, toisaalta se, että olen ollut erittäin onnellinen.

Miten kirjoittaa onnesta niin, että se kiinnostaa muita ihmisiä? Vaikka aiheenani on onnellinen parisuhde, lähdin siitä näkökulmasta, että etsin sitä. Että se on sellainen elämää suurempi mysteeri. Nyt kun olen erittäin onnellinen nykyisessä parisuhteessani, olen kokenut dilemman. Mistä mä nyt kirjoitan?

Kun elää onnellisessa parisuhteessa, on vaikeaa enää muistella sitä etsikkoaikaa ja kirjoittaa siitä. Toisaalta ei myöskään välttämättä enää halua muistella niitä ei-niin-onnistuneita juttuja.

Tokihan tässä tulee nyt kavereiden ja tuttujen sekoiluja seurattua. Vielä on työsarkaa siihen, että kaikki, jotka onnelliseen parisuhteeseen haluaisivat, löytäisivät sellaisen itselleen. Mielenkiinnolla esimerkiksi seuraan pikkusiskoni treffailua. Vientiä tuntuu riittävän… nähtäväksi jää koska hänellä sitten tulee herra oikea vastaan.

Voi olla, että näkökulma siirtyy omasta projektista muiden etsintäprojekteihin ja toisaalta yritän löytää jotain yhdistäviä tekijöitä tuntemistani onnellisista pareista. Mitkä ovat ne onnellisen parisuhteen avaintekijät? Eiköhän siinä riitä mysteeriä ratkottavaksi...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.