tiistai 24. joulukuuta 2013

Luottamustesti

Työni puolesta pääsen matkustamaan jonkin verran, ja tarkennuksena, että minulle matkustamista on sekin, kun pääsen Tampereelle tai Turkuun.

Aikataulujen johdosta saatan yöpyä matkakohteessa ja yksinyrittäjän matkabudjetista johtuen hotelli ei tule kyseeseen, vaan mieluummin yövyn ystävien ja tuttavien luona.

Matkat eivät ole pitkäkestoisia, useimmiten yhden yön, välillä 2-3 yötä ja pisimmillään ollut 7 yötä.

Suunnittelen matkani aina etukäteen, joten jo matkalle lähdettäessä tiedän kenen luona yövyn.

Miten reagoit seuraaviin tapauksiin?


1) Olen Tampereella työasioissa ja yövyn miespuolisen ystäväni luona hänen yksiössään?

2) Olen ulkomailla seminaarimatkalla ja yövyn miespuolisen ystävän/kollegan kanssa samassa hotellihuoneessa (eikä matkalle lähdettäessä ole varmuutta siitä onko meillä erilliset vuoteet)?

3) Olen Turussa työasioissa ja yövyn ex-mieheni luona?

Ajatteletko?


a) Et kyllä vittu muija lähde saatana yhtään mihinkään vaan pysyt kotona neljän seinän sisällä perkele! Mitä vittua sä oikein kuvittelet, hä? Vittu, mä sulle näytän saatana! Perkeleen huora saatana! …

b) Ajathan sitten varovasti. Mulla kyllä tulee ikävä sua rakas, mutta ehkä mä yhden yön just ja just kestän olla erossa susta… Soitathan mulle sitten heti kun pääset perille, niin tiedän, että sulla on kaikki hyvin <3

c) Tervemenoa! Eksä vois viipyä pari päivää pidempään? Eiks sul ollu joku muukin kaveri siellä, voisit käydä sen luona kans kylässä?

d) Oisit sanonut aikaisemmin. Mä kyllä maksan sulle hotellihuoneen. Varataan se sulle nyt heti, niin saat sitten nukkua rauhassa.

e) Taasko sä oot lähdössä. Sä et ole kyllä ikinä kotona. Miks sä et ole ikinä kotona? Eksä enää rakasta mua? Sä et enää välitä musta. Sul on kuitenkin joku toinen…

f) Saanko mä tulla mukaan? Musta olisi niin ihana nähdä sut tositoimissa. Tai sitten, jos en voi sinne tulla, niin voisin käydä moikkaamassa mun vanhaa kaveria. Ja illalla voitais mennä jonnekin syömään kahdestaan. Saatais vähän vaihtelua arkeen. Eiks se kuullostais hyvältä? Missä sulla on se *työjuttu*, niin varaan hotellin jostain siitä kävelyetäisyydeltä?

g) Tsemppiä kulta! Se *työjuttu* menee aivan loistavasti. Näytä niille, että sä olet paras! Mä rakastan sua. *pusu ja hali*

h) muu, mikä?

Mitä oikeasti tapahtui


1) Olin Tampereella työasioissa ja yövyin miespuolisen ystäväni luona hänen yksiössään. Illalla olimme eräässä tapahtumassa, jonka jälkeen tulimme hänen kotiinsa syömään iltapalaa, juttelimme hetken ja menimme nukkumaan. Hän nukkui sängyssä ja minä patjalla lattialla. Aamulla söin aamupalan ja lähdin töihin.

2) Olin ulkomailla seminaarimatkalla ja yövyin miespuolisen ystävän/kollegan kanssa samassa hotellihuoneessa ja meillä oli erilliset vuoteet. Matka kesti kolme yötä. Joka ilta olin jo sängyssä, kun kollegani vasta tuli hotellille. Ensimmäisenä iltana olin vielä hereillä ja juttelimme hetken, mutta kahtena seuraavana iltana olin jo väsymyksestä nukahtanut ennen kuin kollegani edes oli tullut. Ja aamuisin kollega lähti ennen minua liikenteeseen, joten silloinkin näimme vain vilaukselta toisemme.

3) Olin Turussa työasioissa ja yövyin ex-mieheni luona. Hän haki minut juna-asemalta ja kuljetti kaupungissa hoitamassa asioita. Illalla juttelimme niitä näitä samalla kun valmistauduin seuraavan päivän töihin. Naureskelimme vanhoille muistoille ja soitimme toisillemme musiikkikappaleita tyyliin "muistatsä tän?" "tunnistatsä tän?" ja saimme luotua minulle hyvän soittolistan seuraavan päivän tapahtumaa varten. Menin ajoissa nukkumaan, ja hän antoi minun nukkua makuuhuoneessa sängyssä ja nukkui itse olohuoneessa patjalla. Aamulla söimme aamiaisen ja hän heitti minut töihin. Vierailun aikana molemmat totesimme, että "sä et ole sitten muuttunut yhtään" ja "onneksi me ei olla enää yhdessä".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.