maanantai 16. maaliskuuta 2015

Nettideittailun vaarat - Kun hulluun törmäsin

Olen yrittänyt unohtaa tämän asian, sillä kokemus oli niin karmiva, mutta kerrottakoon se nyt varoittavana esimerkkinä nykyisille ja tuleville nettideittailijoille.

Heti treffeille


Olipa kerran arki-ilta, jota vietin chattaillen internetdeittisivustolla. Eteeni sattui mukavan oloinen mies, joka jo pian ehdotti puhelimessa puhumista. Minä ajattelin hetken epäröityäni, että mikä ettei.

Puhuimme puhelimessa ja kun ilmeni, että asumme erittäin lähekkäin, hän ehdotti, että myös tapaisimme samantein. Minä ajattelin hetken epäröityäni, että mikä ettei.

Ensitreffeillä humalassa


Tapasimme kesäisenä iltana ulkona ja istuskelimme hämärtyvässä illassa puiston penkillä juttelemassa. Yllätyksekseni mies oli humalassa, ei pahassa, mutta sellaisessa, että se vaikutti hänen käytökseensä. Hän oli muuan muassa suomalaiselle miehelle epätyypilliseen tapaan erittäin päällekäyvä.

En pitänyt siitä, että hän oli alkoholin vaikutuksen alaisena ensitreffeillä, vaikka puolustelikin asiaa sillä, että hän oli jo juonut, kun aloimme juttelemaan. Totesin, että voimme tavata uudestaan, jos hän lupaa olla silloin selvin päin, ja lähdin kotiin nukkumaan.

Paljastuksia


Sain tietää miehestä, että hän on entinen narkkari ja nykyinen mielialalääkkeiden käyttäjä. Viimeistään tässä vaiheessa olisi pitänyt juosta karkuun, mutta jostain syystä en juossut. Ajattelin, että ihminen voi muuttua. Hän vannoi muuttuneensa.

Toisilla treffeillä alkoholin vaikutuksen alaisena


Toiset treffit olivat päivällä. Hetken kävelimme samaisessa puistossa, kunnes sitten päätimme mennä miehen asunnolle. Mies oli jälleen päällekäyvä. Oli kuulemma ottanut yhden tasoittavan oluen, jota ei lasketa. Minulla oli epämiellyttävä olo, joten lähdin kotiin.

Ja sitten oli helvetti irti


Kun ilmoitin miehelle, etten ole kiinnostunut tapaamaan enää, hän alkoi ahdistelemaan minua. Hänellä oli puhelinnumeroni ja nimeni tiedossa. Hän alkoi haukkumaan minua, en muun muassa kuulemma ole hyvä työssäni. Haukkumaviestejä tuli tasaiseen tahtiin puhelimeeni ja minua alkoi toden teolla ahdistamaan. Pelkäsin olla yksin kotona ja käydä iltaisin nukkumaan.

Ehdin jo harkita numeron vaihtamista, mutta en ollut siihen niin innokas, sillä sama numero oli sekä yksityis- että työelämässä käytössä, joten sen vaihtaminen käyntikortteja myöten olisi aikaa vievää ja kallista. Manasin tyhmyyttäni.

Viimeinen pisara


Sen lisäksi, että tällä miehellä oli varvasfetissi, hän myös tykkäsi olla alistettuna. Hän olisi halunnut, että olisin ollut hänen kuningattarensa, ja hän minun orjani. Minä en tuollaisista leikeistä innostu, mutta olin jo valmis epätoivoisiin tekoihin päästäkseni hänestä eroon.

Koska hän ei muuten suostunut jättämään minua rauhaan, annoin hänelle määräyksen olla ottamatta minuun yhteyttä, tai muuten hän saa rangaistuksen. Ensin hän ei uskonut kuningattarensa käskyä, mutta kun kovensin rangaistusta joka kerta, kun hän rikkoi määrättyä hiljaisuutta, hän lopulta hiljeni määrätyksi ajaksi.

Kun määräaika oli umpeutunut, hän otti yhteyttä. Ilmoitin, etten ole kiinnostunut. Hän hieman suuttui, että miksi olin lähtenyt leikkiin, jos en edes ollut kiinnostunut. Ei kuulemma ymmärtänyt minua.

Luojan kiitos hän kuitenkin pian tämän jälkeen luovutti ja jätti minut rauhaan.

Profiili kummittelee


Tuon tapauksen jälkeen ahdisti aina suunnattomasti kun näin hänen profiilinsa, ja kun vielä huomasin hänellä useamman profiilin, minun kävi sääliksi kaikkia niitä tyttöjä, joita hän pääsisi ahdistelemaan.

Tein hänestä ilmoituksen deittipalvelun ylläpitäjille, mutta tuskin he siihen mitään reagoivat. Eivät ainakaan profiilit silloin mihinkään kadonneet.

Minä selvisin säikähdyksellä. Sain pitää oman numeroni ja koputan nyt puuta, että mies on minut jo unohtanut.

Kantapään kautta opittu


Tuon jälkeen en enää omaa numeroani ole antanut, enkä mitään muutakaan tietoa minkä perusteella minut olisi voinut jäljittää, jos jokin menisi pieleen. Tiedän, etteivät kaikki ole hulluja, mutta kun sitä ei ikinä voi etukäteen tietää milloin sellaisen kohtaa, niin kannattaa ennemmin varoa kuin katua.

Tämän kokemuksen jälkeen hankin prepaid-liittymän deittejä varten.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.