maanantai 10. marraskuuta 2014

Yhteenmuuto - avoliitto

Miesystäväni muutti viime lauantaina luokseni asumaan. Kyseessä on väliaikaisratkaisu putkiremontin johdosta, mutta nähtäväksi jää, seuraako tilanteesta pysyväisratkaisu meidän suhteen kannalta. Kestääkö meidän suhde yhdessäasumisen vai päädymmekö eroon vielä ennen joulua...

Avain kotiini - avain sydämeeni


Annoin miehelleni Halloween lahjaksi oman avaimen kotiini. Avaimen teettämisen lisäksi askartelin hänelle oman avaimenperän, johon käytin jotain uutta ja jotain vanhaa. Mielestäni siitä tuli hieno. Tein sen rakkaudella. Oli kiva pitkästä aikaa tehdä jotain luovaa omilla käsillään.

Avainkopion teettäminen maksoi 7,50 ja avaimenperään hankkimani tarvikkeet 1,50. Satsaukseni hänen muuttoonsa oli siis 9 euroa ja 1,5 hyllyä vaatekaapissani.

Minulle koti on pyhä paikka, joten tuo lahja oli minulle erittäin arvokas henkisellä tasolla. Annoin toiselle ihmiselle avaimen minun kotiini. Se on minulle valtava luottamuksen osoitus. Toivottavasti hän osaa arvostaa sitä eikä käytä luottamustani väärin.

33 vuorokauden koeajo yhteiseen arkeen


Hänelle muutto ja sen pituus konkretisoitui eilen ladatessa matkakorttiin seutuarvoa Helsingin sisäisen arvon sijasta. Joutui lataamaan 33 vuorokautta. 33 vuorokautta yhdessä asumista. 33 vuorokautta yhteistä arkea. 

33 vuorokauden jälkeen minä muutan uuteen kotiin, ja hänelle avautuu mahdollisuus palata kuukaudeksi kotiin, ennen mahdollista seuraavaa pakojaksoa minun luokseni. Jää nähtäväksi pääsenkö antamaan hänelle avaimia uuteen kotiini...

P.S. Harjoittelimme eilen sanaselitystä Aliaksen avulla. Yritin selittää sanaa avoliitto. En onnistunut. Hän ei arvannut sitä. Kertooko se meistä jotain? Ensimmäinen päivä avoparina, enkä saa tuota sanaa selitettyä hänelle niin, että hän sen ymmärtäisi... Hauskaa vai surullista? Vai ratkiriemukasta?

Seuraavia Alias-treenejä odotellessa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.